Wii Fitness hjalp meg gå ned 10 kg på 3 månder!

Så jeg er altså totally Wii-tarded! Jeg elsker Wii og syntes det er den beste spillekonsollen som er på markede i dag, den er har et rent design og ser bra ut i tilegge til at det er den konsollen som har alle de kosleige spillene jeg vokste opp med. Man kan laste ned alle de gammle spillene og kjøpe alle de nye i butikken.


wii


Man kan få endeløst mye ekstra utstyr til wii’en, men det beste av alt er Wii fitness! Selv om du kanskje ikke liker å spille og syntes at videospill generelt  er døve greier kan du få stor hjelp av å eie en wii når det gjelder trening. Wii Fit er nemmlig som en personlig trener som hjelper deg å komme i form. Spillet kommer med brett som måler vekten og balanse, og den lyger aldri! Målet til wiifiten er at du skal komme i balanse med din BMI, den hjelper deg å få en bedre positur og balanse, i tilegge til at den gir deg råd om mat, søvn og trening.

wii-fit-large


Wii Fitness er morsomt for hele familien og har 4 forskjellige trenging kategorier; Yoga, Strength Training, Aerobics og Balance games. Under kategoriene finner man en rekke morsome utfordinger som blir mer avanserte jo mer man trener. På den måten vil du holde deg engasjert lengre og hvis det er flere som trener kan man konkurere mot hverandre og prøve å slå andres og egene rekorder. Wii Fit viser deg også utviklingen i avanserte grafer der man kan se utvikingen og den hjelper deg å sette mål for å komme i form.

wii_fit_0514

Wii Fitness har gjort meg mer bevisst på min egen trening, og jeg tar Body Test en gang daglig for å sjekke at jeg går i riktig rettning, og hvis jeg har gjort noe galt gjør Wii Fiten meg bevist på det. Etter jul har jeg trent gjennomsnittlig 30 minutter på Wii Fitness og vært i aktivitet så mye som mulig gjennom jogging, turer og styrketrening. Jeg har kjøpt meg yogamatte og har planer om å kjøpe meg vekter og muligens en yoga ball. Det finnes Wii Fit eget ekstra sett med matte, bæresekk, sokker og anti-sklimatte for å ha rundt selve Wii Fit brette. Jeg har også hørt rykter om at det kommer ut et nytt yoga spill til Wii, der man også kan bruke Wii fit brettet. Ryktene sier at det skal komme en gang på sensommeren, og det gleder jeg meg til!

Jeg har gått ned 10 kg etter jul, og jeg tror ikke jeg hadde greid å vært så fokusert uten Wii fitness. Angrer nesten på at jeg ikke tok før og etter bilder. Jeg vil anbefal allesammen å kjøpe seg Wii uansett om de vil trene med Wii fit eller ikke, fordi livet er ikke helt det samme uten 😉


xoxo

Nita

8 kommentarer

Filed under Helse, spill, Trening, Wii, wii fit

8 responses to “Wii Fitness hjalp meg gå ned 10 kg på 3 månder!

  1. ellingsens

    Jeg har akkurat samme erfaringer som deg på dette. Jeg har gått ned 12-13 kilo siden i sommer og var mest aktiv på wii’en i høst. Hadde som mål å nå 90 kilo til 5.februar i år og det greide jeg på grammet. Da var jeg innenfor normal BMi som bar målet. Desverre er Wiien helt død nå. Tror den har røket med under maling. Hadde noen malingsflekker….buhu. Får neppe igjen slikt på garantien da. men den gjorde nytten.

    • det er bare å kjøpe ny!! 😀 jeg har enda et stykke å gå før jeg er perfekt mn det virker og det er det som er så flått med wiifitness! Wiien min var å oxo på vei til å ryke fordi den gikk seg for varm fordi jeg aldri slo den helt av. så nå har jeg kjøpt vifte til den sånn at den skal holde seg frisk. jeg hadde sikkert død litt hvis den ble ødelagt! og i tillegge har wii prisene gått opp…. 😄

      • ellingsens

        Kanskje det er viften som har røket på min også. Men den er helt død. Var ikke så lett å se at den stod på for den var jo lydløs og lyste ikke så mye heller så skulle nok vært flinkere til å slå den av. Rest in Peace Wii..

      • det er bare å kjøpe ny 😛

  2. Panserlugg

    wow, sykt bra! har lenge tenkt på å kjøpe jeg og men blir man ikke fort lei…? Eller kanskje ikke? Har planer om å få litt bedre kondis 🙂

    • nei faktisk ikke, for jo mer du trener jo flere treningsvalg får du. Etterhvert som du blir mer trent får du fler utfordringer, og det er flere øvelser enn du rekker å trene igjennom i løpet av en dag, så det er greit å variere litt fra dag til dag. og så er det skikkelig gøy å se at ting går nedåver 😀

  3. Tilbaketråkk: Review of the Nintendo Wii - CitronTech.TV

  4. Meg

    Hei! Kjempeinspirerende å lese! Selv har jeg brukt min i en uke nå, og er storfornøyd!!! 🙂

Legg igjen en kommentar

