Det er ikke bra å spise for sent

p32400271

Salat behøver ikke være så veldig komplisert, denne salaten er laget av rester etter helgens rekemiddag. Det funker like godt både som vegetar som med kjøtt. Jeg har brukt rester av en isbergsalat med litt agurk, tomat og rødløk, og i strede for skinke har jeg brukt spekeskinke for å sette litt mer smak og en lettere jalsbergost i små strimler. Grunnen til at jeg lagde salat til kvelds var i hovedsak fordi jeg hadde et par skiver loff skiver etter helgen som enten måtte kastes eller spises, og når man skal spare penger er det bedre å lage noe lettvindt av det man har enn å kjøpe nytt hver dag!

Jeg spiste salaten før kl 8, fordi jeg har en tendens til å ikke forbrenne noe særlig på kveldstid. Eksperter diskuterer stadig om man egentli er så bra å spise sent eller ikke eller om det er det samme når man spiser på døgnet, men for min del funker sene måltider ekstremt dårlig, og i tilegge har Wii fitness’n rådet meg til å holde meg unna småspising og «midnight snacking». Dette kommer av at når man sover, sover også forbrenningsystemet, og da er det ikke bra å fylle det opp like før stengetid. Da er det bedre å vente med maten til frokost når forbrenningen skal startes igjenn 😉


xoxo


Nita

2 kommentarer

Filed under Helse, Mat, wii fit

2 responses to “Det er ikke bra å spise for sent

  1. jeg spiser sjeldent etter klokka 19:00, jeg.. men jeg drikker mye, både kaffe, te eller tynnetynne safter.. vann gjør jo susen og, men det er litt kjedelig…

    den salaten så lekker ut!

    • Jeg drikker ikke så mye kaffe, men jeg drikker en del vann. Jeg burde nok egentli drikke mer kaffe eller te, spesiellt før jeg trener om mårgenen. Ekspertene sier at koffeinen er veldig bra når man skal trene faktisk.

      Ja ikke sant? å så var den kjempegod oxo 😀

Legg igjen en kommentar

