Kunsten å male på tre

silent_stories_lj

Vi er nå vel inne i prosjektoppgaven på skolen og det er på høy tid at jeg setter i gang med malinga. Jeg har vært å kjøpt noe tynt tre matriale i furu eller noe slikt. Jeg har egentli ikke noe peiling på treverk, men det har i hvertfall finfin tekstur og man skulle jo tro at det ville bli enkelt og greit å male på. Men det var det ikke! For det første har det en litt ujevn flate så d er noe herk å tegne på og for det andre så flyter malingen alle veier fordi det trekker inn i trehverket. Så jeg har fått tak i noe klar lakk som jeg håper skal hjelpe litt.

Inspirasjonen min kommer fra bildene til audrey kawasaki, hun maler i hovedsak vakkre kvinnemennesker i en erotisk art nouveau på fine treplater. Teknikken hennes er ikke helt enkel og mestre og jeg kommer nok til å bevege meg litt ut av art nouveau stilen og inn i min egen. Jeg skal ikke male sprandene nakne kvinner, men det er ikke så langt unna egentlig. Jeg skal male en rekke tanker og følelser med en litt crazy surrealistisk swong. Jeg har motivene klare, det gjennstår bare å få teken på teknikken og lakkert flatene. Jeg prøver å ikke få for mye Kawasaki preg på bildene selv om det er litt vanskelig siden de er så flåtte.


Jeg skulle gjærne hatt en av bildene hennes på veggen. Og jeg skulle også ønske at jeg var kommet lenge på oppgaven :/



xoxo


Nita

Legg igjen en kommentar

Filed under Kunst

Legg igjen en kommentar

