Shopping i Barcelona


Nå har alle reist hjem etter en flåtters helg med sol, grilling og shopping, så nå har jeg tid til å skli til bake til hverdagsvanene mine. Jeg sitter derfor å researcher shoppingområdene i barcelona, siden jeg skal dit i slutten av juli. Det er forresten perfekt timeing fordi det er salg i hele Barcelona i perioden fra 1 juli til august. Ikke det at det er spesiellt dyrt i Spania sånn i forhold til de prisene vi er vant med her i Norge.

Det fine med Barcelona er at de har alt fra det über fansye passeig de Gràcia og Avinguda Diagonal i bydelen Eixample, der du finner alle de dyreste merkeklærne, til det billige og unike butikkene i området rundt Placa de Catalunya og gamlebyen. En ting man må være litt obs på er at i Spania er størrelsene litt mindre enn hva vi er vant til, det vil si at hvis jeg vil ha en genser i størrelse 38 må jeg kanskje gå opp til 40-42 for at den skal passe. Med andre ord blir jeg nok nødt til å ta meg tid til å prøve en del mer enn vanlig.

054  El Corte Ingles

Jeg har googlet en del av butikkene og kjøpesenterene og funnet ut at jeg hvertfall må ta en tur innom de store kjøpesenterene. El Corte Inglés er akkurat sånn som kjøpesenter skal være med butikker i syv-åtte etasjer: klær, sko, undertøy, leker, sminke og interiør. It’s the dream ❤ Ellers har vi de kjente butikkene som har sin opprinnelse i Spania, sånn som Zara. Vi har Zara i Norge også, men jeg har en følelse av at utvalget og prisen er en hel del bedre i Barcelona… Jeg fant også en hel del butikker som finnes i Barcelona, men ikke i Norge.


26

Bershka ser skikklig spennede, og jeg har en følelse av at jeg lett skal greie å fylle opp en del handleposer der.


random-ingl

Oysho er en undertøys butikk, og nettsiden deres hadde et spennede og illustrativt design.


6274156_77_2

Etam selger også i hovedsak undertøy, men de har også en hel del klær, sko og tilbehør.


Det er nesten et lite under om jeg i det heletatt har en eneste euro igjenn når jeg kommer hjem fra Barcelona! Jeg gleder meg hvertfall kjempemye, jeg har allerede kjøpt nye trillekofferter som er ekstra store, lette og solide. De var faktisk ikke så dyre heller, vi kjøpte dem på salg i helgen på Coop Obs for 399,- pr koffert og de er blå og vakkre! I loves them!

Men det er enda 8 uker igjenn til vi reiser…


xoxo

Nita

4 kommentarer

Filed under Klær, Shopping, Sko, Sommer

4 responses to “Shopping i Barcelona

  1. monikasblogg88

    Åh, jeg vil også til Barcelona!! Bershka linken du la ut, hadde også utrulig mange fine klær! Du må ha en good tur!! 🙂

  2. Bershka e ein veldig fin butikk! gå på Dali museet mens du e der 😉

Legg igjen en kommentar

