Middagsgjester; Nachos!

Jeg syntes taco er pyton for tiden, så jeg fant ut at vi skulle prøve noe annet for å lure smaksløkene mine… Så da ble det Natchos og det funket finfint! Og da inviterte vi like gjærne Marianne og Stian til å spise middag hos oss:

Der fikk vi tæsta ny sofan jah!

Jeg var uheldig å svidde natcho-chipsene litt på toppene men ellers var alt perfekt. Tipper matprat.no overderv litt da de skrev 250°C på oppskriften, så jeg velger å skylde på dem… Så her er min versjon av oppskriften:

Nachos (4 personer)

600 g kjøttdeig

1 stk liten løk

1 stk rød chili

1/2 paprika

2 pk taco kryddermiks (+vann etter anvisning på pakken)

1 pose tortillachips

1 boks brune bønner

1 boks salsa

1 dl Revet jarlsberg til å ha på toppen

1/3 boks lettrømme

Framgangsmåte:

Fres kjøttdeig, finhakket løk, chili og paprika i en varm panne. Tilsett kryddermiksen og vann og la sausen koke etter anvisning på pakken. Rør inn bønner og salsa og hell halvparten av blandingen i en ildfast form, ha så et lite lag med knuste tortillachips og rømme, ha så resten av blandingen på oppå. På toppen pyntes med tortillachips og jarlsbergost.

Gratiner i stekeovn på 200° C i ca. 5 minutter og server med salat og baguetter.


. påpå


Legg igjen en kommentar

Filed under Mat, oppskrift

Legg igjen en kommentar

