«Jordmødrene»

Det ligger 6 episoder av «Jordmødrene» på NRK-netttv, og vi så alle i går. Det var fødsel etter fødsel og jeg syntes ikke det ser så skummelt ut egentlig, og jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å bli for meg. Men jeg er litt bekymret for min kjære Alexander, for han ble en smule kvalm, spesiellt av den ene fødselen der vi fikk se deler av det som kommer ut sammen med bebisen når man føder…

Han har ikke akkurat den sterkeste magen når det gjelder blod og gørr og jeg er en smule bekymret for at han skal svime av eller rømme på ganger når det står på som værst. Jeg har ikke akkurat så lyst å bli forlatt alene sammen med masse fremmede når jeg skal føde lillegullet. Så han får heller klamre seg fast ved i min ende og lukke øynene når det blir for skummelt!

Jeg syntes forresten at det bare er tull at man ikke skal se på fødsler før man selv skal føde , og at man liksom ikke skal skremme. For meg er det helt greit å se på hvordan andre har hatt det, og det er jo uansett forskjellig for alle. Så lenge du har mage som tåler det så er det egentlig en fin måte å forberede seg på.

5 kommentarer

Filed under Baby, Erfaringer, Fødsel, Gravid, Helse, Jordmødrene, Kjæresten, Mage

5 responses to “«Jordmødrene»

  1. Har du sett på på Helenes og Atles svangerskap? Det e også på nettet.
    http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/284855

  2. Jeg så en episode i dag og jeg bare griner, jeg 😛 hehe. Må få satt meg ned en dag og se alle.

  3. Tilbaketråkk: Vaskedag nummer 3 ferdig! « Frøken Nita's Fantastiske verden

Legg igjen en kommentar

