Har vært på 28 ukers kontroll i dag…

Det er faktisk første gang jeg er på kontroll til jordmor, før har jeg kun vært på sånn junigruppe men det var ikke hos samme dame. Det var en smule annerledes enn å være hos lege, hun var mer intressert i å prate og spørre og hun virket en smule bekymret for at vi ikke har så mye familie i nærheten… noe jeg egentlig har fårestillt meg at jeg kommer til å takle helt greit! Hun var litt mer hardhent enn legen også og gnudde veldi på stakkars babymagen min så den ble sint å sparket masse, men det var vel for å finne ut hvordan lillegullet lå…

Sånn lå lillevennsen i dag!

Den lå på tvers og i følge jordmoren hadde den god plass siden den ikke brukte bekkenområdet i det heletatt. Den kan nok også forklare hvorfor jeg har kjent spark på begge sider av magen samtidig. Lillegullen hadde finfin hjertelyd som lå litt over 145 og mage målene var normale, litt under grønnsteken. Jeg hadde forresten gått opp to kilo siden sist, noe jeg tror skyldes frådsing i påskeferien… 😛

Neste kontroll blir 5/5-10 og da er det fødselskurs i samme slengen, men før det skal jeg ta sukker test neste mandag. Akkurat i dag syntes jeg at jordmor er bedre enn lege, men det er fordi jeg er en smule fornerma på legen…

Q: Hva liker dere andre gravide småfrøkener best; Jordmor eller Lege? Og er dere sånn som meg at dere drar annenhver gang til hvær ca?

3 kommentarer

Filed under Gravid, Jordmor, Legen, Mage, Svangerskapskontroll

3 responses to “Har vært på 28 ukers kontroll i dag…

  1. Jordmor absolutt. Jeg har gått til legen hele svangerskapet, og fikk ikke mitt første møte med jordmor før jeg måtte på ullevål pga premature rier. De behandlet meg så mye bedre. Hos legen var det liksom «rett inn – rett ut» og ingen snakking.

    • jeg fikk igrunn samme intrykket, men jeg tror det kan være litt greit å være hos begge så får man med seg begge sidene på en måte…

  2. Foreløpig har jeg kun gått til lege, men får en del oppfølging på sykehuset også da. Hadde et litt vrient svangerskap sist, så det er greit å bli fulgt nøye opp.
    Personlig har jeg vært borti en del sure jordmødre, og har hatt veldig koselige leger… men alt i alt tror jeg at de er nokså likestillt her jeg=)

Legg igjen en kommentar

