Gjetting under svangerskapet…

Det å være gravid handler mye om å gjette seg til ting, både på godt og vondt…

Den positive delen går ut på å gjette om man får gutt eller jente og når babyen vil komme i forhold til de forskjellige terminen, og det er jo kjempekoselig. Det er koslig å gjette på hvem babyen vil arve hva av og tenke på hvordan lillevennsen vil komme til å bli…

Den negative delen av det er å måtte gjette helt i blinde på hvilke krav man egentlig har og hvor man skal sende inn papier og når, og uansett så blir det feil! Jeg føler meg sur og masete og det er ikke meningen, men jeg blir bare så frustrert når jeg får vite først nå at jeg må søke til hovedkontoret til jobben for å få svangerskapspermisjon i det heletatt, og at med mindre de får papirene de trenger så vil ikke de sende inn lønnspapirer til NAV. Så nå må jeg på nytt igjen begynne å kopiere og sammle papirer… trodde virkelig jeg var ferdig med det!

Pølsevev og bare surr hele greia..!

6 kommentarer

Filed under Gravid, Hormoner, Svangerskapspermisjon

6 responses to “Gjetting under svangerskapet…

  1. Ja det skal ikke være lett. Jeg skal søke permisjon allerede etter ordinær UL, for da vet jeg termindatoen min.
    for en ting kan jeg love deg, NAV er TREG, å når dem har hatt 4 uker på behandling av søknad, så kan du forbanne deg på at du ikke får noe utbetaling når du skal, for du må nemlig ringe å sjekke om dem har alt, for dem sier ikke fra til dem om det er mer du trenger, dem sitter bare der å venter på at DU skal ringe dem-.

    • ja takk det har jeg merka… men denne gangen er det faktisk ikke de som tuller og roter… nå var det faktisk lønningskontoret ikke sa i fra at de trengte noe som de ikke hadde… 😛

  2. Uff, ikke si det engang.. Sliter med å finne ut av ting selv… Men det ordner seg vel..:)

    Ha en fin helg søte deg!

  3. Huff, ja lett skal det ikke være!
    Eneste fordelen med å få barn når det kommer til papirmølja må være at man slipper å søke på vanlig barnetrygd=P

    • Ja det må nå være det eneste vi slipper altså! Men det er vel et lys i enden av tunellen, jeg bare håper alt er i orden til jeg faktisk skal ut i permisjon :/

  4. En ting er sikkert å visst: NAV hjelper deg KUN om de har en god dag!

Legg igjen en kommentar

