Dårlig dag… :(

I dag har jeg hatt krampe i magen helt siden jeg kom på jobb og til nå, det er ikke direkte vondt men det er veldig ubehagelig og jeg får kalde frysninger nedover ryggen hver gang jeg beveger meg. Babyen er ikke noe mindre aktiv av den grunn, men på grunn av krampene gjør det litt vondt når den sparker ordentlig fra seg… Men det hele gjør meg ganske bekymret selv om jeg kjenner liv! Jeg har aldri hatt sånne kramper over så lang tid, jeg hadde et par i går formiddag og utpå ettermiddagen, men de varte ikke lengre enn et lite kvarter…

Nå har jeg nettopp spist en god middag og ligger i sofan under et pledd i håp om at det hele skal gi seg…

Grillet kylling til middag

Kosepusen ga babyen min massasje etterpå, kanskje det hjelper?

Q: Er det normalt å ha sånne kramper over lengre tid? Bør jeg ringe føden hvis det ikke gir seg?

7 kommentarer

Filed under Gravid, katt, Krampe, Mage, Mat

7 responses to “Dårlig dag… :(

  1. Jeg har ikke hatt det i tidligere svangerskap.
    jeg ville ringt føden bare for å spørre. bedre å ringe en gag for mye, enn en gang for lite.

  2. Det har heldigvis gitt seg litt nå og jeg skal jo til legen på mandag så med mindre jeg kjenner noe mer så er det sikkert like greit å slappe av å ikke tenke så mye på det… 🙂

  3. De sier jo det at kramper/kynnere er normalt, men om de varer over lengre tid skal man ringe legen å høre hva som skjer. Ring fastlegen din eller jordmor å hør hva de sier om saken 🙂 Lykke til!!

  4. Høres ut som kynnere… er veldig plaget med det.
    Livmoren som «øver» seg. Magen blir gjerne hard…
    Men hvis det blir regelmessige sammentrekkninger/kramper bør du ringe føden å høre ja=)

  5. Nah… det er lixom ikke helt som kynnere heller… magen strammer ikke… det er lengre bak mot ryggen på en måte. Nesten som kraftig murring… og kynnere skal man da vel verfall ikke ha i over 6 timer i strekk :/

  6. Så rart da… høres ut som kynnere, eller rier, men da skal i hvertfall livmoren stramme seg.
    Kan det være at livmoren strekker seg?

  7. Vet ikke helt… det som slo meg var at det kunne være at babyen driver å snur seg og fester seg i bekkenet eller noe… for den har ikke brukt bekkenet mitt i det siste men nå kjenner jeg at det er mer aktivitet nederst i magen også… skal til legen på mandag uansett så jeg skal spørre henne om hun vet hva det kan være… evt. kjenner hvordan babyen ligger nå…

Legg igjen en kommentar

