Da var glukosetesten overstått

Det hele gikk egentlig ganske fint. Helsesøstra stakk meg først i fingeren og målte blodprosenten min og blodsukkeret, noe jeg må innrømme at jeg ikke liker. Stikking i fingeren altså! Da kan de heller ta en sprøyte, for det å bli stukket i fingeren er mye mer ubehagelig! Etter det fikk jeg en kopp med melis, det var ihvertfall det det så ut som og smakte som. Det var ikke noe godt, men det gikk da ned og så fort det var kommet i magen ble babyen helt vill! Den hoppet og spratt og turnet værre! Skulle tro det var minst 5 stykker der inne!

Så kom ventingen… Jeg måtte sitte noen timer før jeg på nytt ble stukket i fingeren (%#&/%!), og prøvene viste seg å være helt fine. Etter det bar det rett til byen for å fylle opp magen og jommin var jeg ikke kvalm og ekkel også. Jeg nermest vibrerte i hele kroppen når jeg skulle gå ut fra legekontoret, og enda jeg spiste rett etterpå føles det som om jeg aldri kommer til å bli mett igjen!

Nå er jeg vel hjemme men jeg er fremdeles litt ekkel og kvalm i kroppen og en smule svett og snufsete… Hurra for pollen og støvete vår!

Au-au!

😦


1 kommentar

Filed under Glukosetest, Gravid, Helse

One response to “Da var glukosetesten overstått

  1. Blurk!! Hørtes ikke deilig ut nei.

Legg igjen en kommentar

