Hvordan ligger jeg ann med vekta..?

Joda nå skal dere høre: Jeg har bare gått opp 3,5 kg og jeg er 31 uker på vei!

Det er jeg veldig fornøyd med, enda babymagen min har poppet å alltingen. Jeg var helt sikker på at jeg hadde gått opp mer de siste 3 ukene siden sist jeg veide meg, men neida!

Her har dere snitt tabellen for mennesker med normal vekt:

Gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 – 2,3 kg
Uke 7 – 2,6 kg
Uke 10 – 3 kg
Uke 13 – 3,5 kg
Uke 15 – 4 kg
Uke 17 – 5,6 kg
Uke 20 – 6,2 kg
Uke 23 – 7,2 kg
Uke 25 – 8,2 kg
Uke 27 – 9,3 kg
Uke 30 – 10,3 kg
Uke 33 – 11,3 kg
Uke 35 – 12,2 kg
Uke 37 – 13 kg
Uke 40 – 14 kg

PS! Nå har mammahjertet mitt roet seg litt også for babyen min fikk hikke i ste og det er jo et godt tegn

4 kommentarer

Filed under Gravid, Livet og kjerligheten, Mage, vekt

4 responses to “Hvordan ligger jeg ann med vekta..?

  1. Tja.. ut fra denne tabellen feiler jeg stort på vekta… gikk ned 4 kg første 10 ukene, og har tatt igjen to av dem i uke 16. Så nå er jeg mellom 1 og 2 kg lettere enn jeg var før jeg ble gravid. Får se om det fortsetter 😛

  2. Uff så ekkelt :-S Er ikke moro når småttisen blir rolig! Jeg er mye kortere enn deg og skal ikke kjenne noe regelmessig enda, men kjenner angsten kommer krypende om det er veldig stille lenge…. Godt å lese at det så bra ut på UL i alle fall 🙂

  3. hmmm… den siste kommentaren skulle på forrige innlegg… 😛

  4. haha snusk! 😛 jeg gikk også ned i begynnelsen av svangerskapet, vet ikke om d var kvalmen og spyinga eller omlegging av kosthold som gjore susen, eller kanksje en blanding! Jeg ble ille nervøs jah! Men nå er vist alt tilbake som før vertfall 😀

Legg igjen en kommentar

