Alt er bra med lillevennsen!

Sykehuselefantene♡

I dag kjenner jeg at jeg er fornøyd og at mammahjertet mitt har det bra! Jeg var ille nervøs i morrest da jeg var på vei til sykehuset for kontroll, men det hele gikk ganske fort over da jeg kom inn til ultralyd undersøkelsen! Jeg kjenner forresten at jeg er kjempeglad at jeg skal føde på St.Olavshospitalet her i trondheim!

Jeg er kjempe fornøyd med oppfølinga jeg har fått og jordmødrene er kjempegreie. Det var faktisk to jordmødre denne gangen også (som sist da jeg var til ordinær ultralyd) og det er fordi her på sykehuset i Trondheim er en av de eneste plassene i Norge at de tar inn lærlinger til ultralyd, og det er igrun bare bra for da får jeg ekstra nøye sjekk pluss at jordmoren er flinkere å forklare fordi hun også forklarer hva hun gjør til lærlingen.

Nytt UL bilde av magedyret♡

Mens hun målte og undersøkte skravlet hun i vei om hva hun så og hvordan jeg lå ann, hun fortalte også med 100% sikkerhet hvilket kjønn babyen har så nå vet vi det! Jeg fortalte henne at jeg tok ting med en klype salt fordi gudsønnen min skulle være jente og han ble gutt (Linda sin sønn), og da spurte hun om det var her i Trondheim og da jeg svarte nei og at det var i Bodø begynte hun å le litt og sa at her var de litt mer stødige på ultralyd undersøkelser og at det var 100% sikkert at hun hadde rett.

Alt så fint ut og det var ingenting i veien med livmoren eller babyen, og i tillegge har lillevennsen atter en gang snudd seg der inne så nå ligger den med hodet ned! Helt magisk at den driver å snur seg så veldig der inne for på mandag lå den jo andre veien! Men det kan vel hende den snurrer rundt et par ganger til før den fester seg…

Sånn ligger mammas lille turner akkurat nå ♡

Det eneste jordmoren bemerket er at babyen er 7% mindre enn normalen, noe som ikke er så veldig mye og det behøver ikke å bety noe og det er kanskje like greit at jeg heller får en 3 kilos baby enn en 4 kilos baby… Og med mindre den bikker under 21% så behøver jeg ikke engste meg. Vi får en oppfølgings ultralyd i uke 37, noe som er normalt hvis du vet at du har en litt mindre baby, så er vi på den sikkre siden!

Jeg er vertfall kjempefornøyd med sjekken og føler meg trygg på at lillevennsen min er frisk og fin!

4 kommentarer

Filed under Baby, Gravid, Jordmor, Livet og kjerligheten, Mage, Ultralyd

4 responses to “Alt er bra med lillevennsen!

  1. Så godt at du føler deg trygg! Jeg er også utrolig fornøyd med st.olavs. De er veldig flinke.

  2. Hadde jeg bare kunnet ignorere det 🙂 har blitt noen lange kvelder når jeg ikke får sove fordi det gjør så vondt. men har funnet ut at en gaviscone før leggetid+ høye puter så kommer jeg meg gjenom natten uten å våkne av halsbrann smerter! de sier at det hjelper å tygge noen mandler. har ikke prøvd det selv for det ville resultert i utslett 🙂 og lovehearts! det skal vist og hjelpe 🙂

  3. SV: jeg hadde halsbrann før jeg ble gravid også til tider, så er kanskje derfor jeg er litt mer tålerang ovenfor det… 😛 Banan skal vist være tingen har jeg hørt.

  4. Godt å høre alt er bra med mor og barn! Ikke lenge igjen nå, så blir spennende fremover! Liten baby er jo ikke en bakdel under fødselen om h*n ikke er under grensen 🙂 Gleder meg til å følge med videre!! 😀

Legg igjen en kommentar

