32 ukerskontroll og magebilde♡

Uke 32

I dag har jeg vært hos jordmor til 32 ukerskontroll og fikk meg mildt sagt en overaskelse, prøven min hadde fullt utslag på urinveisinfeksjon! Men jeg har jo ikke et eneste symptom… det eneste er at jeg løper att og fram til doen som en gærning men det er jo noe som hører til det å være gravid! Jeg har ikke hatt det siden jeg var lita, men jeg husker at det gjorde fryktelig vondt! Jordmoren sa jeg skulle kjenne litt på det og hvis jeg kjente noe skulle jeg levere nye prøver til legen, hvis ikke skulle jeg bare ignorere det… så jeg får se over helga om!

Ellers var alt finfint! Fin hjertelyd og bra blodtykk, jeg har smulta på meg 1,5 kilo til så nå er jeg 5 kg tyngre enn normalt men det er jo ikke noe mer enn man må regne med. Magemålet mitt ligger faktisk litt over rødstreken så med andre ord har jeg liten baby og stor mage, noe som gjør at lillevennsen turner rundt som en gærning og har da atter en gang snudd seg, så nå ligger den med stompen ned!

Etter jordmortimen var det fødselskurs del 1 og det følte jeg at jeg fikk ganske mye ut av egentlig, mye grei info. Litt vet jeg jo fra før, men det var også mye nyttig og nye tips, og så er det jo greit å få det fra en jordmor så man får vite hva som er riktig av det man har hørt av andre! Skal tilbake på mandagen og da blir det mer om amming og livet etter fødselen.

PS: Husk å se den nye fødselsserien på TV Norge kl 20.30 i kveld!!!

Legg igjen en kommentar

Filed under Baby, Gravid, Helse, Jordmor, Livet og kjerligheten, Mage, Svangerskapskontroll

Legg igjen en kommentar

