NAV kan seriøst brenne!

Hver gang jeg snakker med NAV blir jeg alltid så sint at jeg begynner å grine! Jeg blir irritert bare jeg tenke på dem, det er jo ingenting med systemet deres som fungerer!

Det hele begynte med at jeg fikk en mystisk purring fra dem før helgen der det sto at jeg ikke hadde svart på et brev de hadde sendt meg 12/4-10. Jeg husket så vidt hva som sto i brevet og at det var en bekreftelse på at de hadde motatt søknaden og svangerskapsperm, og da jeg fant det fram kunne jeg ikke se et eneste spørsmål, bare det at hvis jeg hadde noen endringer og melde måtte jeg si fra, men det har jeg jo ikke… skulle jeg da liksom ringe dem og svare nei!?

Så i dag ringte jeg dem og lurte på hva i all værden de siktet til, og mannen bare lo litt, men han måtte tilføye at de manglet to ting. Det ene var at lønningskontoret ikke hadde sendt ut papirene sine enda, og det var jeg sånn høvelig forberett på for jeg vet at de bruker å drøye med å sende ut fordi de av erfaring vet at NAV har en stygg tendens til å rote bort papirer… opp til flere ganger! Så den biten var jo grei!

MEN! Så sa han at jeg hadde sendt inn ugyldig termindato bekreftelse! Noe jeg ikke kunne fatte og begripe for jeg hadde jo sendt inn alt på en gang i min svangerskaps uke 28 inkludert kopi av helsekort og terminbekreftelse fra lege som jeg hadde måttet betale 100 kr for(noe som egentlig skal være gratis, men legekontoret hadde vist nok gjort en feil). Jeg ble da satt over til en annen dame etter å ha kranglet litt att og fram med han på NAV og hun kunne fortelle meg at den var skrevet ut 3 dager for tidlig og at hun måtte ha ny, men det stemmer jo ikke! Jeg vet jo selv hvor i svangerskapet jeg er og at jeg var over uke 26, men hun sto på sitt og mente at jeg måtte sende inn ny. Jeg kjennte at jeg ble ganske forbanna og måtte spørre om hun ikke kunne telle og om de på NAV hadde en annen måte og telle på enn legene, og det kunne hun vist ikke svare på… så da sa jeg bare hade og la på!

Heldigvis skulle jeg jo innom jordmoren i dag i forbindelse med fødselskurs, og hun printet ut en ny bekreftelse med en gang! Hun bare ristet på hode og syntes synd på meg… De er nok sikkert vant med at NAV er vannskeligere enn nødvendig!

NAV fungerer vertfall ikke, og hvis de tuller mer nå kommer jeg til å trappe opp på NAV kontoret som den hormonbomben jeg er for øyeblikket!!! Og da gir jeg meg ikke før alt er i orden og søknaden er behandlet!

(PUH! Mye klaging!)

5 kommentarer

Filed under Klage, Livet og kjerligheten, NAV

5 responses to “NAV kan seriøst brenne!

  1. For noen idiota de e. Bra du står på ditt!
    Æ håpa det ordna sæ for dåkker nu da.

  2. Vet kordan nav e. dem e udugelig.

  3. sv: Hehe takk, ja skulle ønske det var meg, men er nok noen uker igjen 😀

    NAV er noe dritt ja! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har irritert meg over dem. De har klart å rote med papirene mine HVER eneste gang jeg har søkt om noe. Så du er nok ikke den eneste ;p

  4. Huff, ja nav er et kapitell for seg selv… de kan jo begynne med å ansette folk som vet hva de holder på med på riktig sted… slik at de som er utdannet til å jobbe med dagpenger slipper å jobbe med fødselspenger… eller de som er utdannet til å jobbe med fødselspenger kan få jobbe med det i stedet for sosialtrygd osv… de har faktisk ikke orden på noe der. Når skal de egentlig finne ut av at systemet ikke fungerer? Byrokrati uten ende!!!
    Man må jo nesten ha bekreftelser på å ha sendt inn bekreftelser… sykt!

  5. Jeg er HELT enig med at nav kan BRENNE!!! De lager bare styr, de roter bort papirer, og de gjør en kanskje vanskelig situasjon veldig mye vanskeligere! Jeg er i krig med dem selv om dagen, og jeg er så forbannet hver gang jeg har vært der at jeg trenger flere timer å roe meg ned på. Tårer kommer hver gang, for det er helt grusomt å sitte der nede å bli hetset som et utskudd bare fordi jeg er gravid! Du må bare heve deg over dem, og tenke at de vet ikke bedre! Masse lykke til!!

Legg igjen en kommentar

