Tur

Idag har vi vært å gått oss tur og Alexander har fått øvd seg litt på å ta bilder. Det er nok helt sikkert bra for både meg å babyen å gå på sånne småtruer slik at jeg ikke blir en sofapotet de 3 siste ukene før terminen…

I dag sto det forresten på Babyværden at babyen min er fullbåret, med andre ord er den ikke prematur om den kommer nå og den kan finne på å komme når som helst! Da er det jammen bra at jeg har begynt på babyvasken! Hele vaskerommet er nå fyllt med små hvite plagg og jeg har enda en eller to maskiner igjen før alt er vasket. Jeg syntes det er kjempekoselig!

Jeg må vel forresten begynne å tenke på å pakke fødselsbægen og kanskje også skrive fødselsplan…

Her har jeg funnet meg en grei huskeliste:

Til fødselen Til barsel
-Kamera og lader
-Mobil og lader
-Svangerskapspapirer
-Litt penger
-Matpakke til far + evt mor
-Vannflaske
-Energigrikke og noe salt
-100 hårstrikk så man garantert ikke mangler
-Musikk?
-Slipperser
-Lypsyl
-Tyggis
-Notatbok og penn
-Amme-BH (Minst 2)
-Ammeinnlegg
-Lanolinsalve for såre brystvorter
-Truser (du får engangs på sykehuset)
-Sokker
-Gensere/t-skjorter
-Morgenkåpe
-Fleecejakke/annet varm overdel som det går an å amme i
-Hårføner
-Joggebukser
-Nattdrakt
-Bind
-Lesestoff/håndarbeid/radio/musikk/annen «underholdning»

Toalettmappa Til babyen
-Shampo, balsam og dusjsåpe/intimsåpe -Hentesett
-Litt sminke (til alle bildene) -Ullpledd/dyne
-Deo -Helseteppe
-Ansiktsrens -Bilstol
-Tannbørste og tannkrem -Body
-Fuktighetskrem -Lue

2 kommentarer

Filed under Baby, Baby utstyr, Fødsel, Fødselsbæg, Fødselsplan, Gravid, Tur

2 responses to “Tur

  1. Spennende!!! Må være utrolig digg følelse å være ferdig snart? 😛

Legg igjen en kommentar

