Vekstestemeringsultralyd og kupp på Ikea

I dag har vi vært å sniktittet litt på lillebabisen som har blitt stooor! Alexander syntes den begynte å få det trangt og lurte veldig på om den var klar til og komme ut. Og det er den, men det er nå en gang sånn at den ikke kommer før den selv har bestemt seg for det så det kan hende vi blir nødt å vente en stund til. Babyen hadde bra med fostervann og nå har den jammen også sklidd så langt nedi bekkenet at det skal mye til at den skal greie å snu seg, så da slipper jeg å bekymre meg for å føde babyen «feil vei».

Sist vi titta på babyen lå den 7% under normalen nå er den 4% under normalen, så den har med andre ord tatt seg selv litt igjen, og det er bra! Jordmoren mente den lå mellom 2800-2900 et sted og det passer fint siden jeg er inne i min 37 svangerskapsuke, så da har den enda litt tid til å smulte seg litt, men jeg slipper nok hvertfall å bekymre meg for å føde en 4 kilos baby og det syntes jeg er like greit!

Jeg hadde egentlig håpet at vi skulle få et bilde av lillevennsen, men den var litt sjenert i dag og lå med hendene forran ansiktet og gjemte seg. Men det går bra for snart kommer den ut og da kan den ikke gjemme seg lengre! ♡♡♡

Etter ultralyden dro vi en tur på Ikea fordi der har de supersalg på sprinkelsenger denne uken og da tenkte vi at vi like gjærne kunne kjøpe nå og spare oss noen hundrelapper:

HENSVIK sprinkelseng

Sengen er kjempefin, den kan monteres i to forskjellige høydenivåer og den ene sengeside kan taes av når barnet blir større og selv klatrer opp i og ut av sengen. Vi har sett på den tidligere og diskutert litt om at vi skulle kjøpe når vugga ble for liten. Vanlig pris er 845,- mens denne uken koster den 295,- og da er det jo nesten for dumt å vente! Vi oppdaget også at kommoden vi har kjøpt har blitt satt den noen hundrelapper og det svir litt, men det var så billig i utgangspungtet at det gjør egentlig ingenting…

Alexander har allerde vært flink å montere:

Fengselsdyret mitt!

Legg igjen en kommentar

Filed under Baby, Baby utstyr, Fødsel, Gravid, Ikea, Kjæresten, Møbler, Ultralyd

Legg igjen en kommentar

