Bare en milepærle igjen

I går hadde jeg min siste arbeidsdag! Nå er jeg endelig ute i mammaperm og kan ligge og ruge resten av svangerskapet, men jeg er ingen sofapotet. Bare så det er sagt! Før kl 12 i dag hadde jeg allerede satt rundstykkedeig, satt på en ny runde med babyklær, hengt opp det som var i maskinen og lagt på plass det som hang på snora.

Men selv om jeg er i mye aktivitet så kjenner jeg ikke så mye tegn til at noe skal skje enda, babyen min trives nok godt inne i magehuset sitt enn så lenge, selv om det er trangt. Og nå er det bare en milepærle igjen av svangerskapet mitt:

Du er nå 37 uker og 2 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring:
5. oktober 2009
Hjertet begynner å slå:
30. oktober 2009
Embryoet beveger seg:
23. november 2009
Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
30. november 2009
Alle indre organer er ferdig formet:
30. november 2009
Risikoen for spontanabort avtar:
14. desember 2009
Kvalmen avtar for de fleste:
21. desember 2009
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
28. desember 2009
Fosteret svelger og tisser:
11. januar 2010
Tid for ultralyd:
18. januar 2010
Du kan kjenne fosterets bevegelser:
25. januar 2010
Fosteret begynner å få et søvnmønster:
8. februar 2010
Fosteret begynner å høre:
1. mars 2010
Ni av ti barn overlever om de blir født nå:
29. mars 2010
Mange fostre legger seg med hodet ned:
3. mai 2010
Svangerskapspermisjonen begynner:
9. juni 2010
Antatt termindato:
30. juni 2010

Lillevennsen min har vært flink og fulgt alle pungtene sånn någenlunde, den har vært litt sein med å snu seg og kvalmen varte litt lengre enn jeg hadde ønsket, men ellers er jeg i rute.

Jeg fikk forresten en fin gave i posten fra Gravid i går:

«My Baby» smykke

1 kommentar

Filed under Gravid, Livet og kjerligheten, Mammapermisjon, Svangerskapspermisjon

One response to “Bare en milepærle igjen

  1. Fint smykke 😀

    Gleder meg til å høre når jeg er på ferie at nå er gudmor sitt lille gull kommet 😀
    så skal jeg finne gave i danmark 😀

Legg igjen en kommentar

