Bedriten dag!

Hvis lillevennsen skulle bestemme seg for å komme i dag hadde jeg sikkert vært for sliten til å orke å presse den ut…*SUKK!*

Jeg er manndig lei av lønningstyret som følger med det å gå ut i mammapermisjon! Holdt på å klikke i vinkel i mårrest da jeg fant ut at jeg ikke fikk utbetalt det vanlige forskuddet mitt i dag! Noen kunne vært grei og sagt i fra til meg at de hadde tenkt å stoppe alt av utbetalinger dagen jeg gikk ut i perm, men nejda! Det skal man gjette seg til!

Damen på lønningkontoret sa bare at penger skulle jeg få hos NAV fra nå av, og NAV rister på hode og sier at de har ikke fått papirene hos lønningkontoret så her blir det ingenting før i  slutten av juli…! Da ler damen på lønningskontoret når jeg ringer henne tilbake og sier; «Ja det er sant! Vi hadde en trykkfeil så de fikk vi i retur så de ble sent i går.»

Syntes det er fint at kommunikasjonen mellom kontorene går så fryktelig bra!!! Så jeg klaga litt til HK i håp om at de kunne hjelpe meg enten å få fortgang eller utbetale pengene for den lønna ferien jeg ikke får i år som de har vært så grei å trekkt meg for… Men da sier bare HK som følger:

«Når det gjelder lønnen som bedriften holder tilbake er dette penger du » får igjen» når du avvikler ferie. Selv om du har fødselspermisjon har du rett til å ta ferie. Mange velger å avvikle ferie i permisjonstiden for å 1) forlenge tiden for lønnet permisjon eller 2) ha ferie når barnets far har permisjon.
Man har ikke automatisk rett til å få dette utbetalt uten at ferie faktisk avvikles og man har heller ikke automatisk rett til å veksle ferie inn i penger i ferieåret.»

Og klage på dårlig kommunikasjon skulle de vist sende videre…

Så nå må jeg vel bare sitter her å vente på NAV mens magendyret murrer og gir meg kynnere og sånt fint kos… Bare 15 dager til termin, men er så sliten i hode mitt etter å ha ringt rundt å masa på folk hele dagen at jeg orker ikke tenke på å føde nå! Alexander prøvde å ringe NAVkontoret han også og fikk et løfte om penger i slutten av denne månden hvis papirene kommer som låvet, men jeg har så liten tro på det akkurat nå…

Skulle ha pakka fødselsbægen også… HUFF! Jeg liker ikke når det blir så mye rot!

2 kommentarer

Filed under Gravid, Handel og Kontor, Irritert, Lønningkontoret, Mammapermisjon, NAV, Svangerskapspermisjon

2 responses to “Bedriten dag!

  1. NAV roter og roter HELE tiden.
    min arbeidsgiver har fått en lønnsgreier i retur, pluss nav har rotet vekk en gang, så nå er det sendt inn for 3 gang.

    så ser ikke ut som om jeg får penger i juni jeg heller.

  2. Jeg vet hvordan du har det! Har hele tiden fått beskjed om at inntektsopplysninger mangler, men da samboeren ringte var viss alt i orden og de manglet kun legeerklering. Har jeg aldri hørt noe om!!! Duste-nav…

    Håper det ordner seg for deg snaaaart så du slipper å bekymre og irritere deg mer over idiotene på nav!

Legg igjen en kommentar

