39 ukerskontroll

I dag har jeg vært på min siste kontroll hos fastlegen min, nå er det bare en kontroll igjen på termindatoen og da skal jeg til jordmor. Hvis jeg går på overtid blir det kontroll på sykehuset og legen min har gitt meg telefonnummer og innstrukser om å ringe 5 juli hvis ingenting har skjedd til da… Forhåpentligvis slipper jeg å vente så lenge!

Kontrollen i dag gikk greit og alt er bra med meg og lillevennsen, vekten min hopper litt opp og ned alt etter som hvor mye vann jeg bærer i kroppen, litt flo og fjære der inne med andre ord, ellers var alt som det skulle. Babyen sklir stadig lengre ned i bekkenet mitt og det er jo bra for det tyder på at den gjør seg klar. Jeg er egentlig i fin form, men etter legetimen følte jeg meg ganske slapp…

Og det ble ikke bedre av at jeg dro til byen! Men jeg måtte innom å gjøre noen småting, kjøpe nye knapper og silkebånd til en av babyjakkene vi har fått og litt nytt undertøy. Angrer litt nå, for jeg liker ikke å være nede i byen lengre, alt er så slumt og skittent her i sentrum og det er fullt av folk, mesteparten av dem har ikke noe der å gjøre en gang! Og nå som sommerutene har satt i gang går bussene anderledes så da må man ned i Munkegata og det er ekstra stress med ufin trekkspill musikk, tiggere og null steder og plassere den store gravide smultebaken min fordi det er så mye folk! Kjenner jeg blir lei bare av å tenke på det!

Tipper det blir en stund til jeg gidder å dra til sentrum igjen jah! Er kvalm, svimmel og sliten og har mest lyst å legge meg enda klokka ikke er mer enn 4…

3 kommentarer

Filed under Gravid, Jordmor, Legen, Sentrum, Shopping, Svangerskapskontroll, vekt

3 responses to “39 ukerskontroll

  1. Tror nok det er normalt å være lei av å være gravid når man er så nære termin… Hey, jeg er bare 25 uker på vei og er ellerede lei! Syns du er flink jeg 🙂

    • Hehe, samboern min er faktisk mer utålmodig en meg! Men jeg kjenner godt at dagene går ekstremt sakte nå når jeg bare sitter å venter på vondter… noe som er ganske snodig i seg selv… 😛

  2. Husker godt hvordan jeg ventet selv, men så hadde jeg maserier i 14 dager før det skjedde noe skikkelig.

    Lillevennsen din kommer nok snart skal du se 🙂 Du får hoppe og danse til DDE, eller vaske vinduer 😉

Legg igjen en kommentar

