På an igjen…

Da vi var på helsestasjonen i går for å veie fant vi ut at lille Mie ikke har lagt på seg noenting på en uke, hun har faktisk gått ned 5 g. Så nå må vi til med morsmelkerstatning igjen! At det skal være så my styr med den matinga!? Vi veide før og etter mating og hun tok ikke til seg mer en 25 ml på en halv time, så hun er nok litt lat rett og slett… Men jeg syntes det hele er litt snodig for hun klager ikke og hun ligger til puppen ganske ofte på dagtid hvertfall, problemet er bare det at det blir litt mye kos og soving og lite spising.

Jeg kjenner jeg blir litt skuffet over meg selv fordi jeg ikke får i henne nok mat og det faktumet at det er så mye ammepress ute og går og da er det på en måte et nederlag å bruke erstatning. Men hovedsaken er at hun får i seg nok og legger på seg og er fornøyd, så får heller bare bli litt NAN i tillegge til pupp.

Selv om Mie ikke spiser nok så virker hun veldig fornøyd, her er noen bilder av henne i den nye babygymen sin:

Mie koser seg og spreller med beina sine

Så glad

4 kommentarer

Filed under Amming, Baby, Morsmelkerstatning, vekt

4 responses to “På an igjen…

  1. Jeg tror det viktigste med amming er at du greier å slappe av og ikke føler at du er mislykket bare fordi den lille engelen ikke spiser mye. Blås i ammepress (enklere sagt enn gjort.. får se om jeg sier det samme når det er min tur.. hehe..) og gjør ting i ditt tempo og på din måte. Som du sier: Det viktigste er at lille Mie får i seg mat og legger på seg, så da spiller det ingen rolle hvordan.

    Håper du greier å kose deg med amming også, og at dere finner en fin rutine på ting 🙂

  2. Huff, ikke moro når man sliter med amminga. Har du prøvd å pumpe på toppen av amminga? Det kan øke melkeproduksjonen i hvertfall. Og hvis hun bare er lat så kan det jo hende det hjelper å gi henne morsmelk fra flaske i tillegg til puppen?

    Men du må jo ikke gjøre det fordi du føler deg presset til det, men fordi det er noe du ønsker å gjøre selv.

    Utenom det så finnes det jo ammete og nesespray som gjør at melka kommer fortere. Nesesprayen får du på resept hos fastlegen, den kan hjelpe godt.

  3. jeg drikker ammete hver morgen og kveld men vet ikke helt om jeg syntes at det funker…

    det med pumping hadde sikkert vært en bra ide hadde det ikke vært for at jeg ikke får ut så mye melk med mindre jeg har snuppa på fanget og da blir det litt komplisert å pompe 😛

    jeg skal spørre etter sånn nesespray neste gang jeg er på helsestasjonen for man nå vel ha resept eller noe sånt… :/

  4. Jeg måtte pumpe en del med guttungen, og jeg slapp heller ikke melka så lett til å begynne med, men da jeg fikk sånn nesespray gikk det mye greiere. -men ja, man må ha resept på den =)

Legg igjen en kommentar

