Bytur

I dag har jeg og Mie vært på babytreff med damene fra Babyverden og det var kjempekos å hilse på alle og få møte småttisene deres. Håper det blir flere sånne treff i nærmeste framtid!

Vi har også vært å handlet inn pynt til dåpen så nå er vi enda et skritt nermere! Jeg har også fått kjøp til meg tigths til kjolen jeg skal ha på og hvit body uten knepping som Mie skal ha under dåpskjolen. Det eneste vi ikke har kjøpt er finklær til pappan, servietter (fant ingen som de hadde i både blått og rosa som falt i smak), duker (vet ikke hvor mange meter vi trenger…) og kubelys eller lys av en eller annen sort, har bare kjøpt telys til nå.

Jeg sitter nå å stusser litt på om vi skal være fænsye å brette serviettene en hel masse eller om vi skal la dem være som de er, kan jo hende jeg finner noen som har et fint motiv som er bedre sånn som de er uten bretting. Liker disse veldig godt hvis vi nå skulle brette:

(begge bildene er hentet fra google.com)

Mie ble i hvertfall sliten etter byturen og nå ligger både hun og pappaen og snorker på sofaen mens mamma sitter å knoter med dåpsting. De neste dagene vil nok gå med til mye bordkortlaging og sånt…

Mamma sin lille snorkfrøken

8 kommentarer

Filed under Baby, Dåp, Livet og kjerligheten

8 responses to “Bytur

  1. Som den servitøren jeg er må jeg komme med et godt råd om serviettene:

    IKKE velg stjernen (den øverste)
    Tar ufatterlig lang tid å brette mange selv om man er rutinert, og det er ikke verdt det i lengden selv om de ser veldig pene ut. Seilet nederst er mye lettere å brette, og ser minst like pen ut 🙂 Så slipper du å bruke mye tid på servietter når det er mye annet å gjøre 🙂

  2. mmkey… greit å vite 🙂 men tror ikke det blir noe bretting for det kræsjer med bordkortene (som slettesikke er noen kort egentlig) hehe 😛

  3. sv:
    Oi! Syns det er litt tøft gjort jeg he he. Jeg tør så vidt å reise alene med buss med han i 5 minutter 🙂

  4. Sv: Jeg reiste med bussen for første gang alene med Mie i dag, så med buss er jeg ikke bereist, og jeg syntes det er mye skummlere enn alt annet, for jeg stoler ikke på at bussemannen skal parkere sånn at jeg kan trille rett av og jeg stoler heller ikke på at folk skal komme meg til unnsettning når jeg ikke kommer meg av bussen med vognen!!! Myyyy skommlar enn fly jah! XD

  5. sv:
    Jeg tenker på akkurat samme måte he he! Har litt frykt for at det skal komme busser med mange trinn opp, for da må jeg inn på bussen og spørre om det er noen som kan hjelpe. Jeg vet at folk hater å hjelpe damer med barnevogner 😦

    Er det du som har tatt bildet på headeren din?
    Var et nydelig bilde 🙂

  6. Sv: Jeg kommer nok ikke til å ta bussen hvis det kommer en med trapper… da blir jeg nødt å vente på neste XD

    Juppjupp! Og så har jeg har photoshop skills 😛

  7. Skal på min første buss-bytur med knærtemor i dag, og jeg gruuuer meg. Mest til den lange bakken opp til bussholdeplassen, men også til selve bussinga. Er så mange sure buss-sjåfører:P

    Og det at jeg skal stå opp tiiidlig i morgen, mens klokka er midt i natta før jeg kommer meg i seng=P

    Fancy bretting på serviettene da! Hvordan skal bordkortene deres se ut da?? Jeg trenger inspirasjon, for jeg er laangt etter tidsskjema!

    • Vi skal vel ikke akkurat ha kort nej… jeg skal knyte rosa og blå sløyfer å skrive navn på 😉 Og tenkte de skulle ligge på servietten så det blir rosa på blått og blått på rosa… så d blir nok ikke så mye bretting… kanskje like greit siden det er litt arbeid med d 😛

Legg igjen en kommentar

