Dåp

I helgen hadde Mie dåpen sin sammen med søskenbarnet sitt Ciljan. Det ble kjempebra selv om mamma stresset på seg vondt i hode. Mie fikk masse fine gaver og vi hadde koldtbord med villtgryte og masse gode kaker til desert. Her er noen bilder fra dagen:

Her ligger Mie og Ciljan dagen før dåpen og leker og koser sammen med mannfolka mens damene står på kjøkkenet og lager mat. Jeg glemte helt å ta bilde av koldtbordet og det angrer jeg veldig på! Jeg pynte og la opp på fat som en helt og rulla sikker 100 små serranoskinkeskiver til den store gullmedalje. Jeg er væredenmester i å pynte koldtbord nå men ingen bilder som beviser det… Så hvis noen av dere som var i dåpen tok bilde så blir jeg veldig glad om jeg får bildet på mail eller noe sånt!

Her er Mie og mamman i kirken med finstasen på! Mie og Ciljan hadde samme dåpskjole så vi hadde kjøpt en liten finkjole som hun kunne ha på ellers. Det var 5 barn som ble døpt, så Ciljan var førstemann ut om Mie var sist silk at vi fikk tid å bytte kjole midt under gudstjenesten.

Her har Mie fått på seg dåpskjolen! Det var bæstemor som hadde ordnet dåpskjolen med familienavnet og årstallet på og jentelue til Mie og guttelue til Ciljan. Kjempefin!

Her blir Mie døpt, egentlig har Mie 4 gudforeldre men det var bare to som hadde annledning til å komme, gudmor Linda skal ha baby i disse tider og tok ikke sjansen på å komme reisende så nære terminen og gudfar Alexander var på ferietur som kræsja litt med dåpen. Men vi vet at de hadde egentlig veldig lyst å være med!

Gudfar Marius fikk låv å bære fram Mie, men hun var ikke helt fornøyd med å ligge så det ble litt suttring. Men jeg syntes hun var flink fordet.

Martha var luemor og fikk lov å tørke av hodet til Mie etter at presten hadde hatt vann på, hun kunne nemmlig ikke bære siden hun har bekkenløsning og går på krykker for tiden stakkars.

Mie ble sliten etter all døpingen og fikk en matbit og sov resten av gudstjenesten. Det er ikke hvær dag mamma si fina får sove i dåpskjole!

Her er lille tøffingen Ciljan med dåpskjolen på!

Her er de fine dåpskakene! Vi hadde en stor fin bildekake, to kransekaker, en sjokkoladekake, en ostekake, en desertkake og en frukt/gelekake. Det var ihværtfall mer enn nok til nermere 40 gjester!

Her er en av blomster dekroasjonene som vi laget, vi hadde en rosa og en blå stol og smart som jeg var tok jeg heller ikke særlig mange bilder av sånn før helt på slutten, det gikk i babyblått og babyrosa om hverandre og bordkortene var silkesløyfer med sølvskrift. Som overmester av pyntekomiteen er jeg veldig fornøyd med hele pynten og dåpen!

Jeg tror nok folk er enige med meg i at vi koste oss og hadde en fin feiring!

6 kommentarer

Filed under Baby, Dåp, Livet og kjerligheten

6 responses to “Dåp

  1. Vi hadde d veldig koselig og dokk var veldig flinke 🙂

  2. Linda

    Ser ut som en vellykket dåp..
    Gudmor skulle så gjerne ha vært der.

    Skal få sendt pakke i posten snart ❤

    Nydelig du var, å lille Mie var jo helt fantastisk nydelig ❤
    Pene jentene ❤

    Hilsen Gudmor Linda 🙂

  3. Ser ut som en nydelig dåp, men nydelige dåpsbarn og stolte foreldre! Likte veldig godt kjolen du hadde på deg, den kledde du bra!! 😀

    Gratulerer med vel overstått dåp! 🙂

  4. heihei;) fine bilder av Mie<3
    Ble en kjempe vellykket dåp, dere var flinke å stelle i stand;) Å Mie var jo kjempe vakker å flink jente<3 Klem fra Gumor Martha

  5. Takktakk alle sammen! 😀

  6. Hei! Det ser ut som dere hadde en kjempefin dåp. Tusen takk for gode tips 🙂
    – Merika, BV

Legg igjen en kommentar

