Utprøving av morsmelkserstatning: Hipp Eco1

Mie får som tidligere nevnt bare litt melk hos meg siden jeg har dårlig produksjon og hun er litt lat. Det virker nesten som jeg har sovemedisin i puppen for hun sovner nesten med en gang jeg legger henne til…men hun får nå det jeg har så lenge hun vil ha!

Så til nå har vi brukt NAN i tilegge, men snuppa blir litt uggen i magen og får mye luft og vondter så vi skal nå prøve ut de andre merkene. Første mann ut  ble:

Hipp Eco1


Den er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer.

Den skal være bedre for hard mage, så jeg har egentlig ganske store forhåpninger. Den er som NAN slik at man må blande for hvert måltid og kaste restene, doseringen er litt anderledes på grunn av større måleskje og en pakke holder til 3,5 l. Den er dessuten skal den ikke gi like ille gulping og lukt som NAN og Collett og det er jo et stort pluss! Melken skal riktignok ikke tynge magen like mye som NAN, så vi får nå se om det er et pluss eller et minus. Prisen er svinaktig, men den er økologisk og uten masse tilsetningsstoffer, så det er vel ingen grunn til å ikke prøve hvis det kan fungere for Mie.

Jeg skal selvfølgelig opptattere med resultater når vi får de hvordan det går!

1 kommentar

Filed under Baby, Morsmelkerstatning

One response to “Utprøving av morsmelkserstatning: Hipp Eco1

  1. Tilbaketråkk: Utprøving av morsmelkserstatning: Hipp Eco1 *resultater* « Frøken Nita's Fantastiske verden

Legg igjen en kommentar

