If breastfeeding offends you, put a blanket over YOUR head!

Bildet er hentet fra Klikk.no

Jeg kjenner jeg bli lettere irritert når jeg leser saken om ammesjal på klikk.no… Jeg syntes Ikke det er greit at det er vi ammende skal måtte dekke til ungen! Det er jo helt på tryne å putte babyen under et telt bare for å amme! Seriøst! Stakkars unge! Det blir jo kjempevarmt når man ligger inntill puppen uten sjal og ammingen tar gjærne opp til 30 minutter, det er jo rene barnemisshandlingen jo! Greit nok at enkelte er litt redd for å vise puppen men det er da ingen grunn til å sjule ungen også! Det holder da i massevis å legge kosekluten eller gulpekluten delvis over og bruke gode ammeklær!

Og hvis folk ikke liker å se ammende damer kan jo bare kjøpesenterene og andre offentlige steder hute seg til å lage ordentlige ammerom slik som de har i Danmark! Der var det både sofaer og og mikrobølgeovner og ordentlige godstoler slik at mammaene kunne amme ungene sine i ro og fred, det er et mye bedre tiltak!

Jeg ammer datteren min hvor som helst og jeg bryr meg fint lite om hvem som måtte finne på å glane! Men jeg syntes det hadde vært veldig greit å ha ordentlige ammerom slik at man får litt fre og ungen ikke blir forstyrra av alt som pågår rundt…

Det er virkelig ikke riktig at jeg skal måtte dekke meg til med et telt! Da kan heller folk som blir brydd av det se en annen vei!

6 kommentarer

Filed under Amming, Baby

6 responses to “If breastfeeding offends you, put a blanket over YOUR head!

  1. Bra skrevet!!
    Jeg mener jo at ammende må ta litt hensyn til de i rundt seg, og ikek slenge puppen på bordet midt i en cafe, restaurant eller lignende, men så må jo faktisk mennesker i rundt også ta hensyn til de som ammer!

    En gulpeklut er MER enn nok for å dekke seg litt til, og gode ammeklær finnes det mange av! Man putter IKKE et digert teppe over hodet til et lite barn. De trenger luft de også!

  2. marita

    helt enig med deg. å amme er det mest naturlig som fines. man skal ikke skjule det..

  3. Forstår ikke hvorfor folk skal reagere sånn når vi ammer! Virker jo som vi holder på å drepe noen istedenfor å gjøre bebisene våres mette. 😦

    sv:
    Kan jeg begynne med grøt når han er så liten da??? (11 uker)

    • hmm… du burde kanskje vente til hun er 3 mnd… d er da de kan begynne å få smaksprøver av det meste. Men på en annen side så fikk samboern min grøt og sjokkolade da han var bare 2 uker, og mamman hans er sykepleier… så det er vel litt hvordan du ser det selv… Men grunnen til at de fraråder å begynne for tidlig er vel at fordøyelsessystemet ikke er vant med å få noe annet enn morsomelk… Du kan jo prøve med velling kanskje?

  4. Linda

    Ja ammerommene i danmark er GENIALE, fikk ikke prøvd dem, da hun ikke var kommet ut enda, men var inne å så.

    jeg bretter fram puppen jeg, å skjuler pumpen så godt jeg kan, så får bare folk glane så mye som dem vil, men mat må min lille få.

  5. sliiise

    Det finnes jo mange ammerom i Norge også. Kanskje bare jeg som ny mamma som nettopp har fått øynene opp for dem, men jeg føler de har det overraskende mange steder. (Nå bor jeg i Oslo da, det har kanskje noe å si)
    Ellers er jeg helt enig med deg!

    Søte Mie:)

Legg igjen en kommentar

