Snart er det jul!

Da var vi i gang med julelistene for fullt! Vi er enda bare i oktober, og det er mange som ikke liker å ha jul i oktboer. Godteriet er allerede på plass i butikkene og på mandag kommer julebrusen og det er bare fint syntes nå jeg. Jo tidligere julen kommer jo mindre høst virker det som vi har, og jeg liker ikke høsten! Det er bare masse fissete vær som ødelegger kroppen min og gjør at jeg blir tørr og får eksem og sånt tull, i fjord var det ikke sånn for da var jeg gravid og hormonene i kroppen min gjorde at alt var helt fint, men sånn er det absolutt ikke i år.

Så i dag har jeg pakket bort hagen og trimmet buskene så nå kan snøen bare komme om den vil! Det er litt lurt å begynne å planlegge litt tidlig og skrive lister over alt som skal gjøres og alt man har lyst å gjøre, så slipper det å bli stress å rot i desember! Vi skrev julegavelister i dag så allerede nå kommer jeg til å begynne med julegavene så slipper det å hope seg opp. Jeg er litt for fæl til å vente til siste liten, men i år skal det bli bedre.

Jeg kjenner at jeg gleder meg litt mere over julen i år enn ellers og det har nok mye med Mie å gjøre, det er litt mer spennede når man har barn selv på en måte. Så i år må vi nok ut å kjøpe juletre så hun får hele opplevelsen selv om hun er lita.

Jeg har laget meg en sammleside for julen der jeg kommer til å sammle alle juleinnleggene jeg skriver og ønskelister og julebakst og alt sånt. Den finner du her:

Legg igjen en kommentar

Filed under Jul

Legg igjen en kommentar

