Ny hverdag

Da har jeg gått fra og være hjemmemamma til og være jobbemamma, og Mie er ikke noe mindre fornøyd av den grunn. Hun har en flink dagmamma som hun trives veldig godt hos og hun har begynt og tilpasse seg den nye døgnryttmen ved og legge seg 8 i stede for 9 og hun sover flere dupper på dagene nå enn før.

Slev om Mie er hos dagmamma om dagene er hun full av energi på kveldene! Hun har begynt og gjøre en ny ting i det siste, hun tar med seg ting når hun kryper og hun sammler sammen lekene sine hvis hun vil leke ett annet sted. Mie fikk et par fine lester hos julenissen i fjor som ble liggene i teltet hennes etter at hun dro de av seg her om dagen og hun har flere ganger vært og hentet beggeto for så og sitte og leke med dem. Det er litt pussig at hun sammler dem på den måten! Lurer på om hun skjønner at det er et par…?

Her er forresten den nye maskoten til SB:

Skulle vært med pappa på jobb og kjørt buss jah! Det hadde vært stas!

Som travel jobbemamma tar jeg meg enda tid til og lage babymat, jeg har ikke tenkt og slutte nei! Jeg laget og frøys ned mat i alle glassene jeg har! Og så fort det blir ledige glass skal jeg lage mer! Kanskje jeg til og med skulle dra ut og kjøpe flere glass sånn at jeg kan lagre lengre? Mie spiser cirka ett stort og ett lite glass pr.dag så det går fort unna!

Sist laget jeg:

Banan-Desert

5 bananaer

1 mango

1 eple

Alt skrelles og kjøres i blenderen, fyller 5-6 små glass.

 

Grønnsaksblanding

2 poteter

1/2 kålrot

2 gulerøtter

1 blomkål

1 brokkoli

Alt skrelles, vaskes og deles i passe store terninger for så og koke i 15 min. Kjør i blenderen sammen med kraft og smør. Nok til 4-5 store glass.

 

Taco-Maispure

1/2 kjøttdeig u/salt og vann

1 avokado

1 ring ananas

1 håndfull agurk (uten skall)

2 bokser mais

0,5 dl morsmelk (erstattning) eller H-melk (til barn over 10 mnd)

Brun kjøttdeig og mais hver for seg i smør og skrell ananas, avokaso og agurk og ha i blenderen. Tilsett litt ekstra smør og melken for og tilpasse tykkelsen.

Masse god mat til mamma si lille prinsesse!

Mie har hatt besøk av Gudfar Alex både på onsdag og i dag, og det syntes hun er kos for han har så fine snorer på alle genserene sine:

Gøy med smykker og snorer!

Nå er det eeeenderlig helg og vi skal baaaaare kose oss og slappe av!!!

3 kommentarer

Filed under Livet og kjerligheten

3 responses to “Ny hverdag

  1. Bæstemor på Ytter`n

    Fine bilda a bæstemor si gullhøna :-))

  2. vakre Mie❤
    litt fint med dagmamma og da, bare en person å forholde seg til både for deg å henne! =)

    • Ja sant! Det er nok mye fordeler med dagmamma også men hun får jo ikke det samme sosiale som hun ville gjort i en barnehage da… Men hun er nå enda litt lita så det går bra læll! ;-P

Legg igjen en kommentar

